The little five & Bubbles - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu The little five & Bubbles - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

The little five & Bubbles

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

25 November 2012 | Namibië, Swakopmund

Vanmorgen zijn we door Tommy meegenomen de woestijn in voor de Living desert tour. Als een soort Crocodile Dundee verteld hij ons over de vele beestjes die in de eindeloze zandvlakten en duinen in de Namib Desert weten te overleven. Terwijl we in een 4x4 truck over de duinen scheuren trapt hij ineens op de rem en wijst ons op een miniscuul spoor van een of ander beestje. Zo zien we uiteindelijk onder andere een aantal kameleons, hangt hij twee hagedis achtige beestjes aan mijn oor, graaft een extreem giftige spin op en kruipt een sidewinder snake voor ons de zandduin op.
Een hele interessante tour waardoor we nog meer over de natuur leren en wat Tommy met zijn humor en passie op een inspirende manier weet over te brengen.
De middag hebben we door de stad gelopen en op het terras aan de boulevard gezeten, waar alle locals ook van hun weekend aan het genieten waren en weer wat weg had van een willekeurige badplaats.
En om deze laatste avond in de beschaafde wereld in stijl af te sluiten zaten we inclusief een flesje bubbles en een heerlijke seefood diner op een terras aan zee. Waar we ons opmaakten voor dit keer een mooie zonsondergang boven zee, zagen we de zon in enkele minuten gewoonweg naar beneden zakken en uiteindelijk in de mist boven het water verdwijnen. Niks geen mooi kleurenspectakel. Een lichte desillusie. Morgen weer het land in op zoek naar nieuwe mooie landschappen en zonsondergangen.

• 26 November 2012 - 11:55

Rob En Ango:

Hoi Natascha en Richard,
    Dat was wel even een cultuurshock het verblijf in Swakop. Maar ook dat went weer snel, gezien de luxe maaltijd en bubbles die jullie je lieten smaken en niks zelf hoeven te doen! Wat een groot verschil met wat jullie de afgelopen week om je heen zagen. Lekker slapen in een echt bed. Heerlijk douchen. Daarna kunnen jullie er weer opgefrist tegenaan om verder te toeren en nog meer indrukken op te doen.
    Wensen jullie nog een mooie reis en wie weet, toch toch de big five voor de lens!
    Groetjes en xxx Rob en Ango

• 26 November 2012 - 15:41

Ruud En Annie:

Hoi Rina,
    Die Tommy heeft jullie wel interesante dieren laten zien vondn jullie het niet eng die
    giftige spin,toch mooi via hem meer dingen te horen over de natuur en het land.
    Geniet nog van de bubbels en de beschaafde wereld morgen weer een andere wereld en zonsondergang.
    groetjes van Ed en Anita en ons xxx Ruan.

• 28 November 2012 - 10:47

Ruud En Annie.:

Hoi lieverds,
    Jullie rijden heel wat kilometers,wij zijn solidair het is nu woensdag jullie gaan richting Palmwag wij
    gaan richting Frankrijk naar anne[523km] en komen zindag terug.
    we proberen jullie toch via de computer te volen en te reageren.
    Veel liefs, Ruan.