Siva, Brahma en Vishnu - Reisverslag uit Sukuh, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Siva, Brahma en Vishnu - Reisverslag uit Sukuh, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Siva, Brahma en Vishnu

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

28 Mei 2013 | Indonesië, Sukuh

Na veel belevenissen hadden we vandaag een redelijk rustig dagje. In de ochtend werden we opgehaald door onze chauffeur (en nee, Dadang is nog steeds niet erg spraakzaam en informatief, maar wel aardig en doet zijn best.)
We brachten een bezoek aan de Hindoeistische Prambanan tempel op een uur rijden van Yogyakarta. Alledrie vonden we dit tempelcomplex, dat bestaat uit meerdere puntige, rijk versierde torens, eigenlijk mooier dan de Borobudur.
De tempel is meerdere keren zwaar geschadigd door vulkaanuitbarstingen en nog een aardbeving in 2006 waardoor ze nu nog bezig waren om alle puzzelstukjes van stenen weer bij elkaar te zoeken en opnieuw op te bouwen. Een enorm karwei. In de 3 inmiddels weer gerenoveerde hoofdtempels staan beelden van Siva, Brahma en Vishnu.
Hierna reden we verder in de richting van de stad Solo. Ons verblijf ligt hier buiten, wat rustiger op een vulkaanhelling bij het plaatsje Sukuh. Een kleinschalig, eenvoudig houten onderkomen met uitzicht naar het dal. Helaas hebben we door de bewolking en een fikse regenbui in de middag nog niet echt helder zicht, maar hopelijk is het morgenochtend beter.
We genieten nog even van de insectengeluidjes die we in de stad misten en lezen in alle rust een boekje terwijl nog zachtjes de regendruppels op het rieten dakje tikken.

• 29 Mei 2013 - 11:58

Anro :

Hoi lluitjes .
    dagje rust is ook wel lekker. Even rust en genieten van de natuur. Jullie hebben al zoveel gezien en gedaan. De regen is minder leuk, maar spoelt wel de stof ff weg. Helaas bestaan erniet alleen maar Eddy's
    liefst, Anro

• 29 Mei 2013 - 17:10

Ruan.:

Erg hè dat door aardbevingen en vulkaanuitbarstingen zoveel mooie oud hedden verwoest worden.
    Maar mooi dat ze het toch weer renoveren dat iedereen zowel de bevolking als de toeristen er van kunnen en blijven genieten.
    hier hebben we last van onweer en het plenst hier van de regen.liefs Ruan.