Malang met een grote M - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Malang met een grote M - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Malang met een grote M

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

30 Mei 2013 | Indonesië, Malang

Voordat we aan de lange rit naar Malang begonnen reden we door de bergen rond Sukuh naar een waterval. Stijle wegen waar de auto soms moeite had om omhoog te komen en uitzicht over berghellingen vol plantages. Geen stukje van deze vulkanische grond leek onbenut. De bergen zagen eruit als een grote lappendeken vol velden met aardbeien, tomaten, kool, uien, knoflook, mais en tabak. En overal zagen we mensen op de ouderwetse manier de velden ploegen en groente oogsten. Dat moest ook vervoerd worden, dus kwamen we onderweg weer de gekste volbeladen voertuigen tegen. Dikke bossen groen achterop de brommer, of grote manden aan de zijkanten of stappels zakken opgestapeld. Ongelofelijk dat het allemaal blijft rijden.
Aangekomen bij de lokatie van de waterval klommen we via een lang pad naar boven door een prachtige jungle omgeving. Het bleek een 80 meter hoge waterval die krachtig naar beneden kletterde wat een schitterend gezicht was.
Terwijl we daar stonden te genieten kwam een verdwaalde baviaan de boel verstoren. Hij had kennelijk trek in een flesje drinken en vloog met ontbloote tanden op Richard en Ray af. Gelukkig hebben we de aap af kunnen schudden en konden we weer veilig terug naar de auto.
Hoog in de bergen reden we dwars door de wolken waardoor we even geen hand voor ogen meer zagen. Een misterieus gezicht, de jungle begroeiing met een dikke mist ertussen.
Verder onderweg reden we langs bossen vol teakbomen en heel veel stalletjes met prachtige houtstronken, tafels en banken van teakhout. Jammer dat het iets te groot is om in de koffer mee te nemen.
Na nog een korte stop bij een fruitmarktje, waar we appels en bananenchips kochten, kwamen we tegen de avond aan in het hotel in de stad Malang.
Het hotelrestaurant bleek nogal sfeerloos en sjiek, dus zochten we wat in de buurt. En toen de mannen de grote gele M hadden ontdekt was de keus snel gemaakt.
Met de buikjes vol met even wat anders dan bami of rijst zitten we nu bij een gezellig tentje met goede livemuziek aan de koffie en een toetje.

• 30 Mei 2013 - 18:39

Ruan.:

Zo dat was wel weer een bijzondere dag mooi door die velden genoeg te zien hè, die waterval zo hoog dat zal toch wel enige geluid gemaakt hebben.
    Schrikken zo`n baviaan voor je neus, blij dat het goed is afgelopen.
    Liefs Ruan. Ps die grote gele M is moeilijk te negeren hè.

• 30 Mei 2013 - 20:06

Anro:

Was toch weer een bijzondere, spannende rit. En dan ook nog oog in oog te staan met een baviaan, dat was schrikken! Hij zag jullie zeker als de menselijke versie soortgenoten en wilde wat samen drinken!! Ja, na vele dagen rijst en mie lonkt die gele M wel heel uitnogend.
    Liefs, Anro