Gili Paradise - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Gili Paradise - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Gili Paradise

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

06 Juni 2013 | Indonesië, Gili Air

Voor de kust van Lombok liggen 3 eilandjes op een rij. Met een fastboat staken we vanaf Padang Bai aan de oostkust van Bali de zee over. Heerlijk even zonnen en uitwaaien op het bovendek. Totdat de wind en golfslag midden op zee wat te heftig werd en we beneden achter de ramen zijn gaan zitten.
Na een uurtje varen kwamen de eilandjes in zicht. Na een korte stop bij Lombok, waar wat passagiers van boord gingen, vaarden we door naar het verste eiland Trawanang, waar wij van boord moesten om daarna over te stappen op een kleiner houten bootje dat ons weer terug naar Gili Air bracht. Het kleinste eilandje en maar een klein stukje uit de kust van Lombok. Niet echt logisch dat heen en weer varen, maar dat is Indo logica.
We stapten van de boot in het heldere blauw-groene water en kwamen aan op een heerlijk wit zandstrand.
Even dachten we dat de kerstman met de arreslee er aan kwam, wat totaal niet in het plaatje pastte, maar het bleek een paard en wagen. Het enige vervoermiddel op het eiland.
Dus werden wij met bagage en al in de kar door het arme kleine paardje naar Coconut Cottage gebracht.
Over slingerpaadjes door een volgegroeide tuin kwamen we bij onze hutjes. Houten hutjes op palen met bamboo-meubels en een hangmat op de veranda. Eenvoudig, maar helemaal in stijl met dit tropische eilandje.
We maakten een wandelingetje langs de oostkant over het zandpad met aan de ene kant prachtig strand en knusse strandtentjes met lounge-zitjes en de andere kant wat lodges. Het eiland heeft een hele relaxte, beetje hippiesfeer. We zijn doorgelopen om een bezoekje te brengen aan onze collega Danny, die hier 3 maanden als duikinstructeur werkt. De middag brachten we door met biertjes aan de beachbar. 's Avonds liepen we het zandpaadje terug om bij een van de strandtentjes aan zee te gaan eten. Voor de restaurantjes stonden tafeltjes vol verse vis waar je uit kunt kiezen en grote bbq platen waar het eten op bereid wordt.
Heerlijk relaxt sfeertje op dit bounty eiland waar we ons wel een paar dagen kunnen vermaken.

• 07 Juni 2013 - 11:30

Ruan.:

Heerlijk op het water en nog wel twee boot tochten, arm paardje zo over die slingerpaadjes.
    Jullie verblijven nu lekker 2 dagen in een Coconut Cottage ,en nu gaan jullie duiken bij Danny
    en lekker realexen geniet van die dagen. liefs Ruan.

• 07 Juni 2013 - 13:14

Anro :

Het klinkt weer allemaal mooi. Onlogisch omweg met de boot om er te komen , maar leuke ervaring.Leuk ook om jullie collega daar te ontmoeten endan misschien samen duiken. Te gek in z'n omgeving!! En ook lekker relaxen aan het Bountstrand.
    Laat jullie lekker verwennen!!
    Liefst, Anro