Boot, Beach en Beestjes - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Boot, Beach en Beestjes - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Boot, Beach en Beestjes

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

11 Juni 2013 | Indonesië, Komodo

Dat was vroeg maar heerlijk wakker worden op de boot. Ray op het bovendek, want die had z'n matrasje mee gesleept en was daar gaan slapen. En Natas en Richard in het kleine knusse hutje. Om 5 uur startte de kapitein de motor en begonnen we in het donker alweer aan de tocht langs de eilandjes.
Op het voordek zaten we rustig wakker te worden terwijl we langzaam de zon op zagen komen. Het gaf een mooie schittering op het water en voorzichtig beschenen de eerste zonnestralen de groene eilandjes die wij passeerden.
De zon werd al snel heerlijk warm en ondertussen aten wij ons ontbijtje. Na een tijdje kwamen we aan bij het Komodo eiland waar we weer met een gids een wandeltocht door de natuur maakten. Natuurlijk zagen we ook hier weer de indrukwekkende Komodo-varaan. We konden behoorlijk dicht bij komen. En verder nog wat herten en kakatoes.
Terug op de boot begon de 4 uur durende terugweg naar de haven van Labuan Bajo.
Voor ons dus tijd genoeg om languit op het dek van de zon te genieten.
Maar eerst maakten we een stop bij Pink Beach. En dit strand was echt roze! Gekleurd door de menging van wit zand met rode snippertjes van het koraal. Een afgelegen bountystrandje omringd met helder blauw en groen water waar je tot op de bodem kon kijken.
Dit gebied is een van de beste snorkelplekken van Azie, dus dat gingen wij doen. En inderdaad, een prachtige onderwaterwereld met zo veel gekleurde vissen en verschillende soorten koraal. Super!
Net weer terug op de boot zagen we ook nog eens dolfijnen. Ze probeerden met de boot mee te zwemmen.
Helaas moesten we deze mooie baai weer achter ons laten en voeren weer verder terwijl we lunchten met de vers gevangen vis van gisterenavond.

Maar we hadden nog tijd voor een 2e snorkel plek. Dit was bij Angel Beach. En deze plek deed ook echt weer zijn naam eer aan.
Dit keer een groen eiland met een prachtig wit strandje en nog mooiere onderwaterwereld!
Zo veel soorten kleurig, vreemd gevormd koraal, bijzondere zee-anemonen en een soort oesterschelpen met een felblauwe binnenkant.
Naast diverse soorten vissen zagen we zeesterren, zeekomkommers, zeeegels en een enorm grote octopus. Waanzinnig mooi! Zo een mooie onderwaterwereld maak je niet vaak mee.
We konden bijna niet ophouden met rondkijken, maar toch moesten we weer verder met de boot.
Na de vele eilandjes die we al gehad hebben op onze reis, zijn er nu dus nog 2 bijgekomen. Maar nu is het eind in zicht.
Eind van de middag stapten we, zongebruind en na weer een bijzonder avontuur, in de haven van Labuan Bajo van boord.
In het hotel konden we al het zand en zout weer even goed van ons afspoelen en opfrissen.

We zitten nu bij een restaurantje aan het water met niet zo geweldig eten, maar wel lekkere reggae live muziek.

De huiskat zocht al snel onze aandacht en lag net zelfs op schoot. Een schattig beestje met een kort, opgekruld staartje. Alle indonesische katten hebben een misvormde, korte staart met vaak een kronkel of stompje aan het eind.

Nog even genieten op Flores en morgen terugvliegen naar Bali. Hopelijk zonder vertraging, hoewel we het ook niet erg zouden vinden om hier langer te blijven.

• 11 Juni 2013 - 19:04

Ruan.:

Niet te geloven wat jullie meemaken wat zal dat mooi zijn geweest die kleurrijke onderwaterwereld
    en dan die dolfijnen die mee zwemmen en al die andere dieren jullie hebben gezien, dat wordt
    moeilijk te overtreffen voor jullie volgende reis. Ga inderdaad nog even genieten want de tijd
    gaat nu hardt . liefs Ruan.

• 11 Juni 2013 - 20:32

Anro:

Het is toch geweldig mooi wat jullie allemaal meemaken. Lijkt me fantastisch om daar te smokkelen. En dan die boottocht met ook nog dolfijnen als gezelschap. Geweldige ervaring lijkt me.
    Geniet nog maar ff want over een paar dagen zitten jullie weer in dat kikkerlandje van ons waar de zomer nog steeds niet echt op gang is.
    Liefs, Anro

• 11 Juni 2013 - 20:46

Anro:

Wij zijn blij jullie straks weer te zien, maar zullen de reisverhalen wel missen. Zij hebben ons op afstand een mooi beeld gegeven van Indonesie. Dank jullie daarvoor.
    Liefs, Anro

• 11 Juni 2013 - 23:08

Ian & Christa:

How beautiful your trip sounds, very idylic with beautiful islands, snorkeling, dolphins swimming alongside your boat, wonderful.
    Ian and I have just returned from a cruise to Norway, which was spectacular, in a total differenc way of course......and now we are sharing your experiences in Indonesia, thank you for sharing.
    Enjoy Bali and have a safe journey home..Love XXX