11 Eilanden 1000 herinneringen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu 11 Eilanden 1000 herinneringen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

11 Eilanden 1000 herinneringen

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

12 Juni 2013 | Indonesië, Kuta

Het eind is nu dan echt in zicht.
Vanmorgen zijn we van Flores terug gevlogen naar Bali.
Door zoveel mogelijk zware spullen in de handbagage te proppen en de wandelschoenen van Ray weg gegeven te hebben aan een van de bemanningsleden van de Komodo-boot, hebben we het overgewicht en daarmee de kosten een beetje kunnen verlagen.
Uiteraard was het vliegtuig wel weer wat vertraagd, maar niet zo erg als vorige keer.
Helaas stond de chauffeur op Bali Airport op de verkeerde plaats te wachten en waren we daardoor nog meer tijd kwijt.
Dus uiteindelijk zaten we rond half 5 pas te lunchen in het Risata hotel in Kuta. Geen bijzonder hotel, maar prima voor de laatste nacht. Dicht bij het centrum en het vliegveld.
We zijn Kuta nog even in geweest. Een verwesterde badplaats met een lange kustweg vol met luxe hotels en hippe restaurants waar veel engelsen hun vakantie door brengen.
In een zijstraatje vonden we een gezelliger restaurantje waar we nog een laatste keer Nasi en Ayam bestelden met Bintang bier en verse Pineapple juice.

We kijken terug op een maand met geweldige ervaringen en mooie herinneringen. We zijn blij dat we de kans hebben gehad om weer een stukje van de wereld te ontdekken met de bijbehorende cultuur en natuur.
De jungle op Sumatra met olifanten en Orang Utans, kleine dorpjes waar de mensen ons als blanken erg bijzonder vonden, jengelende moskeeen, geluidjes van gecko's en andere beestjes, vervelende muggen, het levensgevaarlijke verkeer met vele brommers, vreemde voertuigen en met heel veel bagage, de drukke levendige steden op Java, de indrukwekkende tempels, bergen en vulkanen, de vruchtbare grond waar van alles groeit, de vele rijstvelden, mooie stranden, helder blauwe zee met prachtige onderwaterwereld, de klamme warmte en de felle zon.

Morgen kunnen we nog een paar uurtjes hier doorbrengen voordat we dit alles achter ons moeten laten en onze vlucht rond 19.00 vertrekt via Kuala Lumpur, om vrijdagochtend in Nederland te landen.

We hopen dat we iedereen een beetje hebben kunnen mee laten genieten van ons reis/rijstavontuur. Over 2 weken kunnen de bijbehorende foto's worden bekeken tijdens een feestje met een indonesisch tintje.

• 12 Juni 2013 - 19:40

Ruan.:

Inderdaad jullie kunnen terug kijken op een schitterende vakantie zelfs 3 eilanden meer dan
    gepland, nu nog een dagje Balie en dan terug naar Nederland zal wel even tegenvallen.
    Goed idee een feestje met een tintje we hebben er zin in.Liefs Ruan.

• 12 Juni 2013 - 20:38

Anro :

Hoi luitjes,
    We hebben een mooie indruk gekregen van Indonesie en genoten van jullie enthousiaste verhalen dankzij internet en wat foto's. Gaan ze missen!!Kijken al uit naar het thema feestje.
    Nu helaas afscheid nemen en goede vlotte vlucht naar Nederland.

Liefs, Anro

• 13 Juni 2013 - 11:24

Ian & Christa:

Hi Guys,

We have loved reading your travellog, Natascha you have an amazing way of 'storytelling'!
    What a shame we can't be at your photo/holidaystories party......
    Maybe if we can be friends on f/b, we can see a few pics?
    Anyway have a safe journey back home, your head and heart will be so full of amazing memories....CARPE DIEM love XXX