ready for take off - Reisverslag uit Duivendrecht, Nederland van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu ready for take off - Reisverslag uit Duivendrecht, Nederland van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

ready for take off

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

14 Oktober 2013 | Nederland, Duivendrecht

Regen, koud en donkere dagen, tijd om Nederland te ontvluchten. Over een paar uurtjes vliegen zijn we op Dubai vanwaar we doorvliegen naar Mahe, Seychellen. Daar wachten ons eindeloze stranden, zon, warmte, huizenhoge bomen en bijzondere dieren.
We willen jullie verder niet jaloers maken hoor :)
Voor zover het gaat lukken zullen we jullie weer dagelijks op de hoogte houden van onze avonturen.

• 14 Oktober 2013 - 16:09

Ruan:

We hebben jullie 1è verslag binnen,goede vlucht,liefs Ruan.

Verslag uit: Nederland, Duivendrecht

Paradijselijke eilanden van de Seychellen

Nu de herfst zijn intrede doet en we alweer lang genoeg in het stedelijke, gehaaste en kale Nederland hebben doorgebracht is het weer tijd om de tassen te pakken en een nieuw stukje aarde te gaan ontdekken. Inmiddels verliefd geworden op de prachtige natuur en vooral het groen van de jungle is onze keus gevallen op de Seychellen.

Een eilandengroep midden in de Indische Oceaan, tussen Afrika en Azie waar de mooiste stranden van de wereld zijn, omringd door de meest heldere azuurblauwe zee vol bijzondere vissen en zeeschildpadden en waar landinwaards de eilanden bedekt zijn met een oeroude ongerepte jungle begroeiing waarvan wordt gezegd dat daar de ware Garden of Eden te vinden is.
Naast de dure luxe resort met toeristen die daar slechts voor het luieren op het strand verblijven, zulen wij vanuit onze knusse bungalow de pracht van de bijzondere natuur opzoeken op zoek naar zeldzame vogels, zee- en landschildpadden, walvishaaien, en de alleen op deze eilanden groeiende Coco de Mer Palm en daarbij de cultuur opsnuiven van het relaxte eilandleven van de Seychelloisen.

Aangezien we niet alle 115 eilanden kunnen aandoen hebben we gekozen om, na een tussenstop op Dubai, op 15 oktober te beginnen met 4 nachten op het hoofdeiland Mahe, daarna vliegen we in een kwartiertje naar het op een na grootste eiland Praslin en na 4 nachten hoppen we met de boot over naar het kleine eilandje La Dique vanwaar we weer op 27 oktober met de boot terug zullen keren naar Mahe voor de terugvlucht.

Uiteraard gaan we weer ons best doen om onze belevenissen dagelijks bij te houden zodat jullie ook een beetje mee kunnen genieten.