Beautifull Beach - Reisverslag uit La Digue, Seychellen van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Beautifull Beach - Reisverslag uit La Digue, Seychellen van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Beautifull Beach

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

24 Oktober 2013 | Seychellen, La Digue

Na het diner bij Chez Marston met heerlijke creoolse pizza en vis en nog even zitten op onze veranda gropen we onder de wol, nou ja, meer slechts half onder een lakentje want ook 's nachts is het hier nog rond de 25 graden.
In de ochtend werd een overvloedig ontbijt geserveerd bij het zitje in de tuin. Alle soorten tropische vruchten en toast met jam.

Met genoeg brandstof en extra drinken mee stapten we op de fiets. Via het binnenland reden we langs sfeervolle creoolse huisjes versierd met bloempotten rondom. Een beetje helling op en af kwamen we bij het Veuve Reserve, een natuurreservaat waar de black flycatcher leeft. De witte variant hebben we eerder al gezien, maar nu zagen we dus de mooie zwarte vogel met sierlijke lange staart. Met die fiets hobbelden we verder over de hobbelige zandweggetjes vol boomwortels en moesten regelmatig bukken voor enorme spinnenwebben met joekels van spinnen er in.

Vanaf het reservaat ging de tocht verder naar L' Union Estate, een kokos en vanille plantage. Naast de bomen en planten was het landgoed bezaaid met enorme rotsen die uit het niets op het vlakke land lijken neergesmeten door een reus. Er is nog een oud gemaal waar de kokos wordt geperst door de os die rondjes loopt en zo de molen in beweging brengt. Even verderop staan we stil bij een veldje met een stuk of 25 reuzen schilpadden en aanschouwen een parend stel waarbij we de schilden tegen elkaar horen schrapen en het mannetje luidkeels brult.

We zien het bordje naar Anse Source d'Argent en slaan dat pad in. Bij het restaurantje zetten we de fietsen neer en lopen verder naar het strand.
Het lijkt wel alsof we door een tropische tunnel lopen die ons zal leiden naar het paradijselijke strand. Het zandpad heeft aan de zijkanten afwisselend bijzonder sierlijk gevormde rotsen en groene begroeiing en palmen dat boven ons hoofd doorloopt, 2 grote obelix achtige rotsen aan weerszijden vormen een bruggetje.
Bij het strand aangekomen blijkt het zeker waar, dit is het mooiste strand van de wereld.
Blauwe lucht, wit zand, kraakhelder water waarin je de vissen al ziet zwemmen en sierlijke granieten rotsen die het plaatje compleet maken en het lange strand in knusse kleinere baaitjes verdelen.
De grijze rotsen hebben wat weg van een Mona pudding die net is omgedraaid. Maar dan wat onregelmatiger van vorm.
Het begint misschien wat vervelend te worden met al die stranden, maar dat is toch wel een van de bijzondere dingen van de Seychellen.

We spreiden de handdoeken uit tussen een halfrond gevormde rots en branden al snel weg in de felle zon. Snel het water in. In een ondiepe water leven aardig wat vissen. We zien een vissen carwash, waar de ene na de andere vis na elkaar 'parkeren' om vervolgens schoongeplukt te worden door een klein langwerpig visje.
Daarna hebben we bijna een aanvaring met een zeeschildpad.
Absoluut een paradijselijk strand!

Nadat we gaargebakken zijn en de lucht zien betrekken fietsen we terug. In de namiddag zitten we net op tijd op het terras voordat een korte tropische bui overkomt. Het klaart gelukkig snel weer op waardoor we nog net vanaf het strand de zon in de zee zien verdwijnen.
Tijd om een plekje voor het diner te gaan zoeken.

• 24 Oktober 2013 - 23:30

Roan:

Hoi strandgangers,
    Dachten jullie eerder het paradijs gevonden te hebben, is er een nog veel mooirrparadijs. Niet te geloven voor ons hoe mooi het daar bij jullie is. Maakt ons wel jaloers. En steeds weer zo'n idyllische plek om te overnachten. Wat hebben jullie het toch weer goed voor elkaar. Toch wel heel bijzonder de Seychellen. En weer van die mooie foto's. Leuk ook de onderwater-ontmoeting met een schildpad, beter dan de spinnen onderweg, brrr griezelig!
    Ben benieuwd wat julie nog meer voor moois gaan zien.
    Liefs, Roan

• 25 Oktober 2013 - 14:16

Ruan:

Hoi lieverds,
    Het kan niet op hè weer reuzenschildpaden beter dan reuze spinnen.
    En nu een nog mooier strand, jullie zoeken het wel uit dat wordt moeilijk voor de volgende reis om dit te overtreffen?
    Lukt het met de onderwater camera, kijken uit naar de foto`s.
    Liefs Ruan.

Verslag uit: Seychellen, La Digue

Paradijselijke eilanden van de Seychellen

Nu de herfst zijn intrede doet en we alweer lang genoeg in het stedelijke, gehaaste en kale Nederland hebben doorgebracht is het weer tijd om de tassen te pakken en een nieuw stukje aarde te gaan ontdekken. Inmiddels verliefd geworden op de prachtige natuur en vooral het groen van de jungle is onze keus gevallen op de Seychellen.

Een eilandengroep midden in de Indische Oceaan, tussen Afrika en Azie waar de mooiste stranden van de wereld zijn, omringd door de meest heldere azuurblauwe zee vol bijzondere vissen en zeeschildpadden en waar landinwaards de eilanden bedekt zijn met een oeroude ongerepte jungle begroeiing waarvan wordt gezegd dat daar de ware Garden of Eden te vinden is.
Naast de dure luxe resort met toeristen die daar slechts voor het luieren op het strand verblijven, zulen wij vanuit onze knusse bungalow de pracht van de bijzondere natuur opzoeken op zoek naar zeldzame vogels, zee- en landschildpadden, walvishaaien, en de alleen op deze eilanden groeiende Coco de Mer Palm en daarbij de cultuur opsnuiven van het relaxte eilandleven van de Seychelloisen.

Aangezien we niet alle 115 eilanden kunnen aandoen hebben we gekozen om, na een tussenstop op Dubai, op 15 oktober te beginnen met 4 nachten op het hoofdeiland Mahe, daarna vliegen we in een kwartiertje naar het op een na grootste eiland Praslin en na 4 nachten hoppen we met de boot over naar het kleine eilandje La Dique vanwaar we weer op 27 oktober met de boot terug zullen keren naar Mahe voor de terugvlucht.

Uiteraard gaan we weer ons best doen om onze belevenissen dagelijks bij te houden zodat jullie ook een beetje mee kunnen genieten.