Come hideout at horseback - Reisverslag uit Douglas, Verenigde Staten van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Come hideout at horseback - Reisverslag uit Douglas, Verenigde Staten van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Come hideout at horseback

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Douglas

Na een goede nachtrust in een goedkoop motel in Tucson rijden we de snelweg naar het zuidoosten verder af. Zoals we al vaker hebben gemerkt blijkt de rit toch weer langer te duren dan geplant.
De kaktussen verdwijnen uit het zicht en maken plaats voor eindeloze vlaktes, dan passeren we een stukje waar ineens weer mooie rotsformaties zijn met dezelfde vormen al de Granit Dells en weer na een stuk met droge vlaktes zijn we een grote bergketen liggen. Daarachter is onze bestemming. Maar het duurt nog even voordat we om de bergen heen zijn. De weg richting El Paso gaat over de staatsgrens naar New Mexico. Uiteindelijk rijden we weer Arizona in en passeren het plaatsje Rodeo. Dat klinkt goed.

En als de omgeving steeds meer verlaten lijkt en we bijna beginnen te twijfelen of we wel goed zitten staat daar dan toch een bordje langs de kant van de weg met 'Hideout Ranch'
Een onverharde weg gaat verder naar wat lijkt the middle of nowhere tot we op onze bestemming zijn.

We stappen uit en lopen tussen een houten huisje en de saloon door over het zandpad. Hallo? Helemaal niemand. De hele setting van de ranch lijkt op een miniatuur oud westernstadje, maar nu een die verlaten is.
Turend over het oneindige landschap zien we verderop wat koeien lppen en nog verder wat gebouwtjes wat ook bij de ranch lijkt te horen.

Wij ploffen in de schommelstoel op de veranda en wachten rustig af.
Later arriveren Greg en Tamara, de eigenaren en hun medewerkster Marian en een vriendin/gast Theresa.
Allemaal ontzettend aardige mensen waardoor we ons al snel thuis voelen.
Het landschap en de mensen doet ons erg denken aan onze goede ervaring bij Ab en Tasha van Katjapia in Namibie.
De manier hoe ze met liefde over de dieren praten. De huiselijke sfeer.
En Greg is een geweldig karakteristiek figuur met zijn grote grijze baard.

Marian neemt ons mee om de paarden te voeren. De paarden staan zo'n kilometer verderop op het land. Ze staan in diverse weides in groepjes bij elkaar en de gepensioneerden lopen daartussen rond de vorraadschuur en zadelkamer vrij rond.
Er staan grote zwarte black angus stieren, geiten en er zijn 5 honden. In het huisje van Greg en Tamara wat vlak bij de schuut staat hebben ze ook nog 11 katten.

Na de kennismaking met de dieren gaan we terug naar de Red Dog Saloon, de centrale ontmoetingsplaats. Er tegenover staat een van de gastenverblijven en ons houten hutje staat ernaast. En verder in devwijde omtrek helemaal niets.
Tijdens de heerlijke avondmaaltijd verteld Greg over de mooie omgeving die we tijdens de komende ritten nog te zien gaan krijgen.
Tonnetje rond gaan we van tafel en naar ons onderkomen. Greg, Tamara en Marian verblijven in het huisje een kilometer verderop, dus wij blijven achter in de donkere stilte en genieten van een heldere sterrenhemel.
Morgen gaat het echte werk beginnen.

• 20 Mei 2014 - 12:16

Roan:

Hideout...tja, dat is dan te verwachten. Er is best nog wel wat "middle of nowhere" over in Arizona, dus daar ligt het dan uiteraard. Maar dat zochten jullie toch.........

Pas op voor die stieren, niet mee gaan vechten en voor rattle snakes, die zitten daar vast ook!

Veel succes met de eerste tocht te paard, we zijn benieuwd hoe dat gaat....... sterkte!