Washoe & Cholo - Reisverslag uit Rodeo, Verenigde Staten van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Washoe & Cholo - Reisverslag uit Rodeo, Verenigde Staten van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Washoe & Cholo

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, Rodeo

Het is geweldig om wakker te worden in je houten hutje, de deur open te doen en over de zonnige eindeloze prairie te kijken. Met onze nieuwe laarzen en schone spijkerbroeken schuiven we aan voor een goed ontbijt. Daarna maken we de lunchpakketjes klaar en gaan naar de paarden. Het gaat beginnen!

Greg heeft voor Richard een bruin paard met wat witte vlekken en een heel lief koppie uitgekozen, Washoe.
Natas krijgt de grote bruine Cholo toegewezen. We halen de paarden uit het weiland waar ze al enige dagen los hebben gelopen en daardoor heel erg vies zijn.
Het duurt dan ook even voordat we het zand uit de vacht hebben, en dan nog blijft er heel wat achter.

Zadels erop en dan in de trailer laden. We rijden een stuk naar de bergen. Als we eindelijk op de paarden zitten begint de eerste rit. Een prachtig stuk door de bergen met smalle paadjes vol stenen berg op en af, waar de paarden moeiteloos overheen lopen. Al snel raken we vertrouwd met 'onze' paarden. In stilte genieten we van het geluid van de paardenhoeven en de geur van dennennaalden. Het is een prachtige bosrijke omgeving met mooie uitzichten op de bergen rondom.
We rijden in de bergen waar Geronimo verbleef. In gedachten zien we het voor ons en soms lijkt het zelfs alsof er een koppie boven de berg uitsteek die ons staat te begluren. Deze omgeving is in al die jaren nauwelijks veranderd, dus je waant je zo weer terug in de tijd.

Halverwege de rit stoppen we en binden de paarden aan een boom zodat ze wat kunnen grazen. Ook wij pakken onze lunchpakketjes en genieten van de mooie open plek tussen de bomen. De stilte wordt doorbroken door een specht die driftig op een boom tikt.

Na de lunch rijden we de bergen weer uit. We spotten een hert die onder een boom ligt te dutten en een horned lizard op het pad. Uiteindelijk eindigen we weer bij de trailer.
We waren met Greg, Marian en de andere gast Theresa op pad en de hele route liep hond Josie braaf mee en hield alles nauwkeurig in de gaten.

Terug op de ranch kunnen de paarden weer de wei in en pakken wij een koud drankje. Moe maar voldaan en van top tot teen onder het stof.
Na een verfrissende douche staat er alweer een heerlijk diner klaar en na het eten kletsen we nu nog wat na. Maar ik gok dat het geen latertje gaat worden vanavond.

• 21 Mei 2014 - 15:13

Roan:

Hoi Cowboys,
    Dit is toch geweldig en zo heel anders dan een beetje rondjes draven in een manegebak!? Lekker door de prachtige natuur en een beetje (veel) stofhappen. Kan me voorstellen dat jullie moe maar zeer voldaan 'savonds in jullie bedje kropen. Morgen weer zo'n dag!!
    Have a good one.
    Liefs, Roan

• 21 Mei 2014 - 15:35

Ruan:

Mooie paarden Washoe & Cholo wat een ervaring zo rijden in die eindeloze vlakte met z'n 5e.
    Dan is het fijn na afloop al het stof weg te douchen, een heerlijke maaltijd en na te genieten onder de sterrenhemel in de schommelstoel geweldig.
    Liefs Ruan.