De zon komt op in het oosten - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu De zon komt op in het oosten - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

De zon komt op in het oosten

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

09 September 2015 | Canada, Nanaimo

De trip op Vancouver Island zit er bijna op en daarmee 1/3 van de reis. Tofino was een gezellig plaatsje aan de oceaan met veel watersport activiteiten en wandel mogelijkheden, maar misschien was het met mooi weer nog beter geweest.
We hebben de avond doorgebracht in ons gezellige huisje bij de 'open'haard waarvan we eerst niet begrepen hoe die aan moest, totdat we zowaar de afstandsbediening hadden gevonden. Buiten bleef de regen maar vallen en zorgde de klotsende golven voor een nog guurdere sfeer.

's Ochtends zijn we klaar om te vertrekken als er op het raam wordt geklopt. Het blijkt een prachtige donkerblauwe vogel die ons kennelijk gedag komt zeggen. Steeds zagen we hem in de hoge bomen naast ons huisje en stonden tevergeefs klaar met de camera. Nu stond hij recht voor mijn neus, maar had natuurlijk net niet de camera bij de hand.

We stappen in de auto en rijden de lange slingerweg dwars over het eiland naar de oostkust. We kunnen lekker doorrijden op de eenbaans snelweg, want gelukkig hebben ze hier heel handig om de zoveel kilometer een inhaalbaan of een uitvoegstrook waar langzaam verkeer aan de kant kan gaan. Langzaam laten we de donkere wolken achter ons en steken de groene bomen weer mooi af tegen de blauwe lucht. Dat ziet er toch beter uit dan die grouwe bedoening.Zo slingeren we door tot het Qualicum Falls park vlak bij Port Alberni om even de benen te strekken.
In een uurtje lopen we een rondje langs de lower en upper watervallen en genieten van het lekkere weer. Je kan toch beter je ogen dicht moeten knijpen voor de zon dan voor de regen in je gezicht.

Waar we eerst nog maar weinig campers zagen, zien we er vandaag opvallend veel. We bekijken ze aandachtig en zijn benieuwd naar welke camper wij zullen krijgen morgen. Omdat we hem terugbrengen naar de winterstalling in Calgary is het een run of fleet, dus krijgen we net wat er beschikbaar is.

's Middags arriveren we in Nanaimo. Een redelijk grote plaats aan de Strait of Georgia. Heel wat anders weer. Meer straten en hogere gebouwen, maar nog steeds een rustige sfeer. Het lijkt wel zondag zo rustig is het op straat. Er zijn wel mensen en auto's, maar geen herrie of rotzooi en alles oogt ruim. Ons hotel zit vlak aan de haven. Naast de vissersboten liggen luxe jachten en langs het water loopt een lange wandelboulevard die gezellig oogt door de oude lantaarns en de bloemen langs de kant. Op verschillende plekken zien we kunstwerken die de voorbijgangers herinneren aan de tijd dat hier een grote groep first nation people woonde. Er is wat bedrijvigheid van sportieve wandelaars, mensen die op een bankje zitten te kletsen of hun hond uitlaten en alles met een sluier van rust erover. Het enige geluid komt van een capabele gitarist die spaanse muziek speelt.

Bij toeval belanden we weer bij een voortreffelijk restaurantje aan het water. Deze combineert onze favorieten, Mexicaans en vis. Weer erg goed gegeten dus.
We gebruiken de avond om onze verdere route uit te stippelen. Morgen steken we eerst met de ferry over naar Vancouver en ruilen daar de auto om voor een camper om onze reis richting Rocky's te beginnen.

• 10 September 2015 - 10:49

Ruan:

Hoi lieverds, dit deel zit er op met mooi ervaringen wat leuk dat de blauwe vogel nog even aan het raam kwam tikken. Jullie gaan nu beter weer tegemoet andere gedeelte van Canada zien, nieuwe ontdekkingen verassingen en uitdagingen op naar de Rocky`s fijne tijd met de camper.
    Liefs Ruan. ( we genieten van al de mooie foto`s)

• 10 September 2015 - 20:38

Angonita:

Hoi globetrotters.
    Waarschijnlijk nog lang niet uitgekeken op het mooie Vancouver Island met zn vele waterbewoners en natuur, maar waar helaas het weer niet meewerkte, gaan jullie nu dan verder door de Rocky's. Leuk dat de blauwe vogel nog even dag kwam zeggen. Hoe bijzonder om afstandsbediening te hebben voor de openhaard, terwijl er zat sprokkelhout voor handen is!
    2e deel vd reis met een camper toeren, weer nieuwe ervaring opdoen. Wij zien uit naar de mooie verhalen en foto's. Voorspoedige campertoer!!
    Liefs, Roan

(p.s: ik schrijf dit met Groovy op mn schoot, zo lief en blij dat wij er weer zijn!!)