Boompje hier, boompje daar - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Boompje hier, boompje daar - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Boompje hier, boompje daar

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

15 September 2015 | Canada, Kamloops

Wanneer we in de ochtend de camper uitkomen horen we een vreemd raspend geluid met een hoog piepje er door vanuit de bomen. Het blijken de eekhoorns die niet blij lijken te zijn met onze aanwezigheid. Uitdagend kijken zo ons aan vanaf hun veilige hoge plek.

We zullen hun de rust weer gunnen en pakken de boel in om naar de volgende plek te gaan.
Wanneer we het gele ranchlandschap van de Cariboo regio uitrijden komen we op de 'Fishing Highway' zo genoemd vanwege de vele meren in de omgeving die vol zitten met vis.

De route gaat over de bergen heen waardoor we goed uitzicht hebben over de verschillende boomlagen. Al die verschillende vormen en kleuren bomen lijken op een schilderij, waarbij we moeten denken aan de tv programma's van schilder Bob Ross. 'Lets make a little tree here. And another one next to it, so he is not alone. Add some colourfull leaves with your pencil.'
In een handomdraai wist hij met een paar penceelstreken de gele berken, lichtgroene dennen en donkergroene sparren met wat wolkjes aan de blauwe lucht in een rustgevend landschapsplaatje te veranderen zoals waar we nu doorheen rijden.

Op wat indrukwekkende trucks met hoge stapels boomstammen na rijdt er niets op de weg. Totdat we bij de doorgaande weg richting Clearwater rijden. Ineens is het een stuk drukker. De brede rivier er langs ziet er uitnodigend uit om even een pauze te houden, maar echt rustig is het niet zo dicht langs de weg.

In Clearwater stoppen we bij de toerist info en kennelijk hebben meer toeristen op hetzelfde moment dat idee. Het nabijgelegen Wells Gray Park trek veel mensen. Gelukkig is het park enorm groot, dus genoeg ruimte voor iedereen.
Bij Clearwater zelf zijn ook diverse campsites, maar we zijn nog vroeg dus rijden een stuk het park in om daar een plek te zoeken. Tussen de dichte begroeiing door rijden we langs diverse bordjes van bezienswaardigheden. In het park zijn heel veel watervallen en wandelroutes. Maar dat is voor morgen.
We zetten de camper neer bij een campsite naast een golfbaan. Niet dat we van plan zijn om te golfen, hoewel de bijbehorende golfkarretjes wel uitnodigen voor een ritje, maar we staan hier leuk langs een beekje en middenop de route naar de verschillende watervallen en meren.
Het beekje klinkt wel als een reuzen kraan die maximaal open staat, dus hoop niet dat we vannacht last hebben van het watergekletter en om de haverklap naar het toilet moeten.

Oh, en op wat vragen terug te komen. Richard reedt gisteren op Willy, een mannetje dus misschien daarom die naam. En Natascha had de slimme meid Smart.
Heb nu een betere verbinding dus zal nog een foto van de camper toevoegen. Met 8,5 meter lengte en bijna 3 meter breed een behoorlijk ding. Boven twee ruime bedden, een uitschuifbare zithoek een extra stoel in de hoek, keukenblok, badkamer en 2 persoons slaapkamer achterin. Er zit achterin ook nog een groot bergruim waar fietsen in kunnen. Erg ruim dus en niet makkelijk te keren als je net wat leuks voorbij rijdt. Maar verder kunnen we het aardig handelen.

De locatie Kamloops klopt niet. We zitten erboven bij Clearwater in het Wells Gray Park, maar dat kent de kaart niet.

• 16 September 2015 - 23:44

Angonita:

Hoi camperaars
    Prachtig die camper, een rijdende villa. Inderdaad wel even wennen om.met zo'n bakbeest te manouvreren, maar jullie, stoere reizigers, zijn wel wat en snel gewend.
    Bij de watervallen in het bos nabij Clearwater staat ook een van de grootste sequioas. Daar waren wij jaren geleden.
    Fantastisch toch om door zo'n levend schilderij te kunnen rijden!
    Maak maar veel foto's en geniet met volle teugen.
    Liefs, Roan

• 17 September 2015 - 10:51

Hoi Luitjes,:

Hoi luitjes,
    Wat een grote mooie camper schitterend zo`n comfortabel huisje, en gisteren wat zullen jullie genoten hebben van het paardrijden in die open wijde natuur en mooie watervallen.
    Volgens ons komen jullie ogen tekort en sàvonds nog aan het nagenieten zijn van wat jullie die dag allemaal hebben gezien en meegemaakt.
    Nog heel veel mooie en indrukwekkende dagen en genieten.
    Liefs Ruan.