Afscheidsfeestje - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestje - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestje

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

07 November 2018 | Zambia, Lusaka

Bij aankomst bij deze lodge werd ons gevraagd of we tijdens ons verblijf iets speciaals te vieren hadden. Daarop zeiden wij al dat het hier elke dag een feestje is en wij iedere dag vieren dat we hier zijn.
Vandaag komt er helaas toch echt een eind aan deze langdurig party, maar niet zonder een geweldig afscheidsfeest.

Tijdens onze laatste gamedrive in de ochtend laten de dieren zich nog 1 keer van hun beste kant zien tijdens de afscheidsshow. De vogels showen met hun mooie kleuren en klanken, de impala's rennen met de hoogste sprongen, de buffels hebben zich in een grote groep verzameld en kijken ons nog een laatste keer na, wrattenzwijnen zwaaien met de staartjes, moeders komen tevoorschijn met hun pasgeboren jongen en de nijlpaarden gapen nog eens met hun bek wijd open. En natuurlijk zijn er vele olifanten aanwezig die overal tussendoor opduiken.

Stiekem hoopten we ook nog op een laatste optreden van de kattenshow.
En uiteraard zijn die ook van de partij.
We zien maar liefst 2 groepen leeuwen en daarna ook nog een prachtig luipaard in een boom.
Allemaal laten ze nog even hun beste pose zien voor de laatste foto's.

Aan hapjes en drankjes tijdens dit feest is ook gedacht. Het personeel zorgt voor een bijzonder slotstuk.
We eindigen de gamedrive midden in het bos waar een complete lunchtafel en buffet zijn uitgestald.
Alle gasten zijn weer met een smoes hierheen gelokt zodat we vervolgens met elkaar in de Bush langs de Zambezi Rivier de lunch nuttigen.
En het kon haast niet anders of, terwijl we na-tafelen, komen de olifanten weer aan ons voorbij wandelen. Alsof het de normaalste zaak is, zo dichtbij.
De olifanten zijn inmiddels wel de clowns van deze safari show zoals ze ons steeds weer verrassen.

Wanneer we voldaan van dit afscheidsfeest terug varen naar de lodge genieten we na van de geweldige ervaringen, prachtige beelden en mooie herinneringen en dromen weg bij de gedachten aan deze bijzondere reis.
We worden ineens verstoord door nog een  geslurfde reus langs de waterkant die zich naar ons toe draait en driftig met zijn oren wappert. Het ziet er dreigend uit, maar waarschijnlijk wil hij ons gewoon uitzwaaien, denken we maar.
Een van zijn dikke soortgenoten komt daarna nog even langs de tent lopen en toetert het eindsignaal.
Als we dan echt moeten vertrekken, worden we nog in stijl opgehaald ook. Een privé vlucht, want wij zijn de enige gasten in het kleine vliegtuigje dat 12 passagiers kan hebben. 35 Minuten later landen we op Lusaka en vliegen daarvandaan via Dubai naar huis.

Met een laatste blik vanuit de lucht op het mooie Zambia eindigen we dit feestje dat begon in het dierenrijke South Luangwa, daarna een avontuurlijke rit naar de Bush Camp in het Noorden, na veel gehobbel uitrusten in Kapishya en Mutinundo Wilderness, daarna naar de bijzondere vleermuizenmigratie in Kasanka, vervolgens kamperen op de Busanga Plains en eindigen in luxe in het veelzijdige Lower Zambezi.
Het is weer een geweldige en complete reis geweest met zo veel belevenissen en waarin we intens hebben genoten van The Wildlife of Africa.
Nu zullen we helaas weer moeten wennen aan het wilde stadsleven.

• 08 November 2018 - 13:06

Angonita:

Wij, Rob en Ango, hebben genoten van de prachtige verslagen die Natascha elke dag maakte en nog mooier.... dat wij er bij waren en elk verslag weer een mooie herinnering was van de dag die we samen beleefden. En uiteindelijk van deze geweldige reis door Zambia. Samen veel avonturen beleefd, mooie afwisselende natuur gezien en natuurlijk het vele wild om ons heen. Inderdaad 1 groot feest!
    Groetjes, Roan

• 08 November 2018 - 16:04

Ruan:

Wat gaat de tijd snel Jammer voor jullie maar ook voor ons geen mooie geweldige verslagen meer.
    Het zal inderdaad voor jullie ook afzien worden weer terug in het luidruchtige stads leven, maar sjonge sjonge wat hebben jullie een geweldige mooie reis meegemaakt dat vergeet je nooit meer.
    Veel liefs Ruan.

• 11 Mei 2019 - 18:06

Frank:

Geweldig leuk om te lezen en op die manier mee te genieten. Groetjes!!