Puerto Viejo de Talamanca - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Puerto Viejo de Talamanca - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo de Talamanca

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

22 Januari 2024 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Van uitzicht op de jungle zitten we nu met uitzicht op de zee.

We zijn in zo'n 3 uurtjes vanuit het binnenland naar Puerto Viejo de Talamanca aan de Caribische kust gereden. Onderweg hebben we nog even een korte pitstop langs de weg gemaakt waar we ineens het ons inmiddels bekende geluid van een 'monsterlijke dinosaurus' horen. Jawel ze zijn er weer, de brulapen! Dat geluid herkennen we sinds Belize maar al te goed.

Bij Límon rijden we recht op de kust af en krijgen daar het eerste mooie uitzicht op de zee en vanaf liep de weg helemaal paralel aan de kust tot aan Puerto Viejo de Talamanca. Of afgekort Pierto Viejo zoals het genoemd wordt.

Bijna het uiterste puntje aan de Caribische kust, vlak voor de grens met Panama.

We installeren ons op onze kamers met zeezicht in dit gezellige hotelletje en lopen dan naar de zee.

De woeste golven, zeer geliefd bij surfers, slaan op het zwarte vulkaanzand.

We kunnen hiervandaan over het strand naar het dorpje lopen wat verderop aan de baai ligt, maar er komt net een tropisch middag-buitje aan. Dus pakken toch maar even de auto.

We rijden achter tuc-tuc taxiwagentjes, toeristen op beachcruiser-fietsen en locals op brommertjes en motoren aan het dorp in.

Puerto Viejo is een oud vissersdorp waar nu veel Afrikanen, Jamaicanen en surfers wonen en inmiddels een populaire toeristische plek is vanwege de prachtige stranden, reggae stijl en ontspannen Caribische sfeer.

Daar kunnen wij ons wel in vinden.

We gaan meteen mee in die sfeer, slenteren een beetje door het centrum langs de winkeltjes en restaurantjes, strijken ergens neer voor een lekker hapje en drankje en genieten van alles wat we voorbij zien komen. Het straatbeeld is rommelig, maar op een leuke manier. Met de gezellig gekleurde tentjes en de diversiteit aan mensen waarvan velen hier maar een paar dagen zijn en sommigen uit allerlei uithoeken hier ooit zijn beland en nooit meer weg zijn gegaan omdat het zo'n ontspannen, zorgeloos sfeertje heeft.

En dan ook nog die heerlijke warme temperaturen waardoor alles zich buiten of in open gebouwen afspeelt.

's Avonds proeven we de sfeer nog meer, maar dan letterlijk. In een lokaal restaurant genaamd Tamara, waar ze voor een goede prijs verse vis en andere heerlijke gerechten serveren. En bij dit tropische strand sfeertje mag een lekkere cocktail natuurlijk niet ontbreken.

Met de buikjes vol slaat de vermoeidheid toe.

Op tijd naar bed zodat we morgen fit zijn voor een wandeling.

Want het mooie van dit gebied is dat het beste van twee werelden hier samenkomt.... jungle en strand.

En wie ook van die combinatie houdt zijn de dieren. Dus we gaan morgen weer ons best doen om ze te spotten.

Met krekelgeluidjes én de ruizende zee op de achtergrond zullen we vast extra lekker slapen.