Kokerbomenwout - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Kokerbomenwout - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Kokerbomenwout

17 November 2012 | Namibië, Keetmanshoop

We hebben de Kalahari weer achter ons gelaten en zijn verder naar het zuiden, richting Keetmanshoop afgezakt. Nog even oog in oog gestaan met een slang. Geen idee of het een giftige was, maar gelukkig was hij banger voor ons, dan wij voor hem.
Vandaag bijna 300 kilometer over gravelwegen gereden. Rechte, lege, oneindige wegen door gele gras vlaktes, over heuvels en door vlaktes met vee. Helemaal aan het eind van de rit reden we door de 'giants playground'. Uit het niets, in een verder redelijk kaal landschap lagen ineens enorme keien in hoopjes bij elkaar. Alsof ze door een reus zijn rondgestrooid en opgestapeld.
Tussen de rotsen zien we de eerste kokerbomen. Bijzonder gevormde bomen die wel 200 jaar oud kunnen zijn en alleen hier voorkomen.
We zoeken een plekje uit op de camping in het kokerbomenwoud (quivertree forest).
Dit is wel even anders dan onze vorige plek. Het blijkt al aardig vol te staan met campers. Maar we zien achterin een rustige plek onder een boom en 'reserveren' deze door de klapstoeltjes neer te zetten.
We rijden terug naar de ingang voor een drankje op het terras en horen dat ze de cheetas zo gaan voeren! Die lopen hier dus naast op een groot stuk land.
We hebben de kans om ze van heel dicht bij te zien.
Maar helaas... een hele bus vol toeristen komt het terrein ook op en even later staan ze binnen het hek in een rondje om een cheeta heen die gevoerd wordt. Beetje te tam en toeristisch dus.
Als we terug komen op onze plek staat er ineens een tentje. Maar dit stel hebben we heel subtiel naar een andere plek verwezen, dus hadden we weer de ruimte.
Bij zonsondergang hebben we prachtige plaatjes kunnen schieten van de kokerbomen. De kleuren in de lucht zijn geweldig. Van blauw/wit/roze tot blauw/geel/rood.
We zien hier een heel stel piepende marmot achtige beestjes rond hupsen.
En na een enigzins karige maaltijd (alles uit de koelkast konden we weggooien en de winkels waren vanmiddag al dicht) houden we het weer voor gezien voor vandaag.

• 18 November 2012 - 12:32

Ango En Rob:

Klinkt allemaal geweldig! Zijn benieuwd naar de foto's. Jammer dat de kokast de temperatuur niet aan kon! Hoe doen andere campers dat dan?? Dat wordt leven op water en droogvoer als het zo warm is!! Goede reis verder en geniet van al het moois. xxxx Rob en Ango