Onderwater wereld - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Onderwater wereld - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Onderwater wereld

08 Juni 2013 | Indonesië, Gili Air

Vandaag was de duikdag. Na een beetje uitgeslapen te hebben en het ontbijt liepen we naar de duikschool van Oceans 5 voor de introductieduik die we voor vandaag geregeld hadden. Phil was de divemaster die ons vandaag ging begeleiden en nam ons op sleeptouw. Een hele relaxte gozer met op zijn tijd de nodige humor. De benodigde uitrusting werd bij elkaar gezocht en we hesen ons in de wetsuits. Daarna nog die loodzware fles op onze rug. En dan zonder achterover te vallen strompelend naar het zwembad. Wat een opluchting als je dan in het water bijna gewichtsloos bent.
Phil heeft met ons in een uurtje de beginselen van het ademhalen, drijven en de nodige handelingen geoefend.
Gelukkig bleken we snelle leerlingen en voelden we ons relaxt onder water dus konden we door voor het echte werk.
Na de lunch voeren we met de boot de zee op aan de noordkant van het eiland. De zee was aardig onrustig, maar Phil verzekerde ons dat je daar onder water minder van merkt. Maar dan moet je eerst onder water zien te komen.
Een voor een lieten we ons achterover van de boot vallen, zwommen naar een touw en gingen langs het touw de diepte in.
Door het helder blauwe water hadden we geweldig zicht.
Na een tijdje kwam de bodem van de zee in zicht.
Daar zweefden we dan, koraal onder ons, gekleurde visjes overal om ons en heen en boven ons helder blauw water waar de zon doorheen scheen en een mooie schittering in het water maakte. Een geweldige ervaring.
Zo trokken we verder over de zeebodem tot een diepte van 15 meter. Je komt ogen te kort om de vissen om je heen te bekijken, elkaar en de instructeur, die steeds checkte of alles ok was, in de gaten te houden. En dat terwijl je gewichtloos rondzweefd. De schildpad die we hoopten te vinden, bleek helaas even niet 'thuis' te zijn. Maar we hebben wel veel gekleurde visjes, grote vissen en kreeft gezien.
Sneller dan verwacht was de tijd alweer voorbij en stegen we weer langzaam naar het wateroppervlak. In de boot konden we eindelijk weer normaal praten en deelden onze ervaringen. Een leuke belevenis.
Gelukkig kunnen we het ook nog terugzien dankzij de foto's die tijdens het duiken door John zijn gemaakt. En als herinnering kregen we van Phil ook nog een certificaat van deze introductieduik overhandigd.
Moe maar voldaan hebben we een hapje gegeten aan het strand en gaan we maar eens vroeg ons bed opzoeken.

• 08 Juni 2013 - 21:39

Ruan.:

Geweldige dag hebben jullie gehad, we zijn gewoon jaloers wat zal dat mooi geweest zijn onder water, heel andere wereld hè en wat goed dat die john foto`s heeft gemaakt kunnen we ook meegenieten.
    Jullie zullen wel voldaan moe zijn, morgen nog een relax dag! welterusten liefs Ruan.

• 09 Juni 2013 - 02:44

Anro:

Wat hebben jullie het toch slechts, zou er jaloers van worden!!! Het paradijs op aarde met allemaal leuke lui is dus daar waar jullie nu zijn. Bofkonten:-( En dan ook nog een snelle duikcursus om vervolgens de fantastische onderwaterwereld te bewonderen. Zeker een prachtige ervaring. Leuk dat er foto's gemaakt zijn zodat wij er ook iets van kunnen zien. Nog eenlekker relaxen en genieten van al het moois en dan weer verder.
    Liefs, Anro

• 09 Juni 2013 - 15:37

Marloes:

Heej ehhh komen jullie ook nog een keer naar huis? ?
    Nee hoor;wat n toffe ervaring er weer by.Stoer ook dat het jullie allen zo goed af ging direct!
    Ik verheug me alweer op het volgende! !