Have a good one - Reisverslag uit West Sedona, Verenigde Staten van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Have a good one - Reisverslag uit West Sedona, Verenigde Staten van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Have a good one

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, West Sedona

Na de nodige uurtjes slaap te hebben ingehaald checken we uit bij het hotel in Scottsdale en worden we door de receptioniste gedag gezegd met 'Have a good one!'
One what? why not two? Denken wij dan. Deze aparte uitspraak horen we vandaag nog vaker. Best leuk, je kunt het zelf verder invullen. Aan jou de keus.

We proppen de bagage in de Camaro en touren noordwaards. Links en rechts passeren we enorme cactussen in het rotsachtige landschap. De een nog groter dan de ander met sierlijke zijtakken als armen. We rijden richting de stadjes Carefree en Cave Creek en rijden door Happy Valley en kruisen ondertussen wegen met namen als Long Rifle Road en Stage Coach Pass.
Langs de weg staan borden die je waarschuwen voor overstekende ruiters. Op de kale heuvelachtige rotsbodem staan zandsteenkleurige huizen in zowel western als mexicaanse stijl. Sommige huizen vallen zo mooi weg tegen de achtergrondkleur en ingebouwd tussen de rotsen dat het ons aan de flintstones doet denken.

Na een klein rondje door Carefree rijden we door naar Cave Creek wat bestaat uit een lange weg met paardenarena, winkeltjes en eettentjes. Alles in wild west look aangekleed met ijzeren beelden van paarden en ossen voor authentieke houten wagens gespannen.
De cowboy store trok onze aandacht. Vol cowboyboots, hoeden, bloezen en jeans. Na heel wat paswerk verlaten we de shop met de eerste echte cowboyhoed en een goede riding jeans.
We eten een hotdog en dikke sandwich in een diner en verlaten het stadje. Over de highway zien we het landschap veranderen in gele vlaktes met verdort gras gedecoreerd met groene bolvormige struikjes. Uiteindelijk zien we de rode rotsen voor ons verreizen. We komen aan in Sedona.
Weer een compleet andere omgeving.
Na de enorm grote luxe pick-up trucks zien we hier meer normalere auto's. De supermarkt waar we stoppen blijkt alleen maar healthfood en biologische producten te verkopen en de mensen zijn wat alternatief gekleed. Een hippy, new age gemeenschap waar yoga en meditatie dagelijkse bezigheden zijn. De rode rotsen zouden een spirituele invloed hebben.
De rotsen zijn dan ook prachtig om te zien. Als je in het kleine Sedona bent zie je aan alle kanten om je heen de divers vormgegeven rode rots formaties met namen als coffeepot rock, Steamboat en Bellrock.
Een kronkelweggetje bergop brengt ons naar de Sky Ranch Lodge. Een kleinschalig vakantiepark met huisjes verspreid over een tuin met vijvertjes en bruggetjes. Hier boven op de berg hebben we een prachtig uitzicht over Sedona en op de rotsformaties waar we bij zonsondergang van genieten.
Om wel in de Wild West stijl te blijven eten we bij de Cowboy Club. We wagen ons aan een voorgerecht van gepaneerde ratelslang en genieten daarna van heerlijk malse eend en een stoofpotje van buffel. In een naastgelegen winkel scoort Richard en paar mooie cowboyboots. Zo zijn onze outfits bijna compleet.
Daarna vonden we gelukkig een normale supermarkt. Hoewel normaal? Rijen met producten zover je kunt kijken, mega verpakkingen en het feit dat het inmiddels half 11 's avonds was is voor ons niet normaal. Maar dat is Amerika.

• 15 Mei 2014 - 14:33

Ruan:

HEERLIJK OMCOWAKKER TE WORDEN MET Z'ON VERSLAG, TOP DIE CAMARO MOOI ROOD.
    EN LEKKER GESHOPT ZIJN ZO BENIEUWD NAAR JULLIE OUTFIT.
    DE ROUTE WEER HEEL ANDERS DAN JULLIE VORIGE REIZEN HEEL FIJN OM TE LEZEN.
    VEEL LIEFS,COWBOY/GIRL VAN RUAN

• 15 Mei 2014 - 22:22

Sandy:

Geweldig zeg, ik ben ook in scotsdale en sedona geweest. Ik beleef mijn vakantie van lang geleden weer helemaal opnieuw. Geniet en ik benzo benieuwd naar de foto's. Xx

• 16 Mei 2014 - 00:48

Roan:

Hoi cowboys,
    Klinkt weer goed allemaal, zo als we van jullie gewend zijn. Het wordt vast weer een reis met veel bijzondere ervaringen en mooie plaatjes. Een geweldige car en de cowboy outfit maken al een indrukwekkend geheel. Have a good one!
    Liefs, roan