Terima Kasih Eddy! - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Terima Kasih Eddy! - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Terima Kasih Eddy!

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

24 Mei 2013 | Indonesië, Bukittinggi

We hebben weer een leuke dag gehad met Eddy. We hebben elkaar in de afgelopen dagen beter leren kennen en Eddy werd steeds losser. Hij heeft ons heel veel informatie kunnen geven over de bezienswaardigheden en de omgeving en ons een betere kijk op het leven van de mensen op Sumatra gegeven. Ook qua humor begrepen we elkaar steeds beter wat er voor zorgde dat we vandaag heel wat gelachen hebben.
We zijn vandaag naar Harau Village geweest waar we het laatste stuk in een bechak naar toe reden. Maar dit keer een oud model met Richard achterop de brommer en Ray en Natas in het open zijspan bakje.
We passeerden de rijstvelden en keken op een prachtige bergpartij omring met rimboe begroeing. We kwamen aan in een mooie vallei met een hoge waterval en uitzicht over de rijstvelden. Een heerlijk rustgevende omgeving. Na een hartelijk welkom door Iqbal nam hij ons mee voor een wandeltocht in de omgeving. We zagen veel bijzonder mooie vlinders, diverse fruitbomen en buffels in de modder. Terug bij de hut stond er een voortreffelijke maaltijd voor ons klaar met lokale gerechten en verse klappermelk.
Met de buiken vol trokken we weer verder om nog meer natuurschoon te bewonderen. De tocht liep door de rijstvelden waar we over de smalle dijkjes tussen de met water gevulde velden liepen tot meer bergopwaards tussen de gekleurde enorme bergwanden door met op verschillende plekken watervalletjes en heel veel varens. Iqbal knutselde behendig een zonnehoed van varenbladeren voor Natas in elkaar.
Bij een grote waterval hielden we een korte stop waar we zo dicht bij kwamen dat we zeiknat werden.
De dag vloog voorbij en de tocht zat er alweer op. Na een opfrisbeurt in het hotel reden we met Eddy naar een gezellig restaurantje in de stad, waar we samen met Eddy heerlijk hebben gegeten terwijl we leuke gesprekken hadden over zijn leven en het leven op Sumatra.
Daarna brachten we een bezoekje aan een dansvoorstelling van het Minangkabau volk. Een volk dat in dit gebied leeft en woont in huisjes die zo uit de Efteling zouden kunnen zijn, met een dak dat aan de voor en achterkant in een hoge punt omhoog loopt en met zilveren accenten is afgewerkt.
Hun kostuums waren sprookjesachtig met felle kleuren. In het begin van de voorstelling leek het een saaie bedoening te worden, maar al snel werd het een energieke, spectaculaire show met ritmische muziek waar we van genoten.
Een mooie afsluiting van weer een bijzondere dag met dank aan Eddy.
Morgen vertrekken we van Sumatra, dus daarom zeggen we nu alvast Terima Kasih Eddy! (dank je wel)
Als laatste leuke momentje dronken we nog even een Bintang biertje in het hotel terwijl naast ons een groep vrouwen met hoofddoeken Karaoke deden. Een grappige situatie.

• 24 Mei 2013 - 21:06

Anro:

Hoi genieters,
    Wat maken jullie veel mee en wat hebben jullie een geluk met Eddy als chauffeur én gids. Dat bepaalt toch deels ook jullie Indonesie-beleving!
    Hoop dat de volgende chauffeur zeker zo goed is en dat we weer leuke reisverslagen krijgen.
    Goede reis naar Java.
    Liefs, Anro

PS: Onze "wilde" katten doen het ook goed!!! Lopen lekker rond en eten goed.

• 24 Mei 2013 - 22:14

Ruan.:

Dat hadden wij graag willen zien jullie vier op de brommer met zijspan,leuke dag hebben jullie gehad mooie afsluiting van Sumatra. goede vlucht naar Java.liefs Ruan.