Tussen kunst en kitsch - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Tussen kunst en kitsch - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Tussen kunst en kitsch

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

31 Mei 2013 | Indonesië, Probolinggo

We zijn van het ene uiterste in het andere beland.
Vanochtend begon de dag met een ontbijtje in het stijve hotel in Malang. Voor ons een iets te formele sfeer waar het personeel ons hielp bij het opscheppen van het buffet en constant klaar stond om ons te bedienen. In de ochtend reden we een rondje door de warme stad langs koloniale nederlandse gebouwen en bezochten een oorlogsmuseum. Daarna nog een korte stop bij een dierenmarkt waar we snel weer weg gingen. Verschillende exotische vogels en dieren, zoals uilen, stekelvarkens en schildpadden in veel te kleine hokjes. Vreselijk!
Daarna stapten we net buiten de stad over op een jeep. Volgepropt met onze bagage en samengeperst op een smal bankje reden we de bergen in. Wat bij ons zeer slecht voetpad vol gaten zou zijn, ging hier door voor weg. Hobbelend trokken we het stijle pad over met prachtige uitzichten op de bergen en diepe dalen. We kwamen uit op een grote vlakte van vulkaanzand met zicht op twee rokende vulkanen. Nog een stukje verder en dieper in de wolken arriveerden we bij Joshi's hotel. Op een artistiek ingericht terrein vol met bij elkaar geraapte spulletjes hebben we 2 bungalowtjes met een hemelbed, kitscherige gekleurde vaasjes op de tafel met felgekleurde kleedjes in diverse kleuren en patronen. Glimmende gordijntjes, spiderman-kussentjes en transformers-dekbed. Te fout en daardoor ontzettend leuk en gezellig sfeertje.
Er hangt hier een dikke mist en het is behoorlijk fris.
Vanavond zullen we vroeg gaan slapen, want morgenochtend gaan we om 4 uur de Bromo vulkaan op.

• 31 Mei 2013 - 14:45

Ruan.:

Ga inderdaad maar vroeg naar bed, want om 4uur begint jullie jeep excursie.
    Rob Noordhout komt bij ons slapen want die start zondagmorgen met zijn trip van 2600km fietsen naar Spanje Santiago Compostela (Sint Jacob) dus die heeft ook veel km voor de boeg, hij probeert 75km per dag te fietsen. veel plezier op de Bromo vulkaan. veel liefs Ruan.

• 31 Mei 2013 - 19:40

Anro :

Nogal een verschil Malang of de omgeving en overnachting van de Bromo! Zal niet meevallen om diep in de nacht op pad te gaan, maar daar krijg je wel een mooi uitzicht voor als beloning (als er tenminste weinig bewolking is). Jullie beleven toch wel veel moois en in Indonesie. Wij kijken uit naar de foto's.
    Liefs , anro