Scooter tour - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Scooter tour - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Scooter tour

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

09 November 2022 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Onze ligbedjes op het strand zijn heerlijk, maar toch hebben we zin om er weer op uit te gaan en te ontdekken wat er nog meer op dit eiland is.

In het zuiden zijn wat toeristische bezienswaardigheden waar alle excursies en dus alle hordes toeristen naar toe gaan. Daar hebben wij geen zin in en echt heel interessant lijkt het ons ook niet.

Het noorden daarintegen is veel minder bekend en voor ons ook dichterbij.

Via de receptie huren we 2 motorscooters en trekken er op uit. Het is hier, zeker richting Noorden, heel rustig op de weg en er ligt een brede, spiksplinternieuwe asfaltweg waar we makkelijk kunnen rijden.

Het eerste stuk van de route is een vrij kale weg en niet zo interessant. Op de doorgaande weg trekken we het gas eens open. Die dingen gaan best hard. Bij een vaartje van 80 waait het helmpje bijna van je hoofd, dus doen we het maar weer rustiger aan. Maar het was wel even lekker uitwaaien.

Daarna zien we rechts van ons het dichtbegroeide, heuvelachtige binnenland wat voor ons onbegaanbaar is. Heel onverwachts zien we dan links ineens kleurrijke nieuwbouw in een stijl die ons aan Disneyland doet denken. Daarachter een groot reuzenrad, een enorme kunst rots en een metershoge achtbaan. Zo te zien is hier een mega pretpark in wording met een hele nieuwe hotel-wijk in aanbouw.

We stoppen even bij een parkje wat vol staat met Efteling achtige Hollebolle Gijs beelden, fonteinen, loopbruggen en kunstmatige reuzenbloemen. Kennelijk ook net nieuw aangelegd en deel van de attractie nieuwbouwwijk die hier uit de grond gestampt wordt om toeristen te lokken.

Een vreemd contrast met de wilderige natuur en het nog ruige, nog oorspronkelijke uiterlijk van dit deel van het eiland.

Kort daarna komen we bij het Noordwestelijke puntje van het eiland en volgen vanaf daar de route richting de Noordkust. Maar daar houdt de goede asfalt weg op. De avontuurlijke route begint. Kilometers lang rijden we over een onverharde weg vol diepe kuilen en stenen. Met een gangetje van max 20 hobbelen en slingeren we over de weg die dwars door het weelderige groene woud heen gaat.

Zodra we weer wat mensen tegen komen en iets van bebouwing zien slaan we af richting het strand en komen uit bij Starfish Beach.

Hoewel er wel wat ligbedden staan is er niemand. Het is ook niet echt een heel mooi strand. Maar zoals de naam al doet vermoeden leven hier grote rode zeesterren en dat vonden wij wel leuk om te zien. Heel bijzonder dat alleen hier zoveel zeesterren zitten.

We lopen een van de steigers op die leidt naar een terras op palen in zee, waar de lokale vissers een extra zakcentje verdienen aan de verkoop van eten en drinken aan bezoekers van dit strand. We worden vriendelijk ontvangen en de man wijst ons op de zeesterren die je zo vanaf de steiger in de ondiepe zee kunt zien. Sommige zitten vastgeklampt aan de houten palen van de steiger.

Na een kort bezoekje en verfrissend drankje stappen we weer op de scooter en hobbelen verder. Gelukkig is het nu niet ver meer voordat we weer op een gladde asfaltweg rijden en kunnen weer lekker uitwaaien op de terugweg naar ons resort. Precies binnen de afgesproken 4 uur leveren we de scooters weer in en

duiken meteen de zee in.

Dit avontuurlijke rondje was een leuke afwisseling en zo hebben we nog wat meer gezien van Phu Quoc.

Maar dan gaan we weer luieren op onze ligbedjes.

Na de mooie zonsondergang horen we in de verte live muziek.

Vanavond is het diner op het terras dat in zee is gebouwd. Via de steiger lopen we naar ons tafeltje. Aan de ene kant het geluid van de golven en aan de andere kant de muziek.

Met een samengeknepen keel perst de zanger de hoge noten er uit en probeert de bekende zangers zo goed mogelijk te immiteren. En ach, het klinkt niet heel slecht en de live muziek geeft een gezellige sfeer bij het eten op deze mooie plek. Maar dan horen we toch weer een duidelijke tekst fout. In het bekende 'Heal the world' van Michael Jackson zingt hij steevast "... for you and for me and the entire human FACE."

Weer een nummer dat ik vanaf nu niet meer normaal kan horen zonder hieraan herinnerd te worden.

• 09 November 2022 - 17:40

Angonita:

Hoe verleidelijk de strandbedjes op zo'n idyllische plekje ook zijn, hebben jullie ze toch even verlaten. Rondtoeren op scooters en de wind die wat verkoeling geeft is toch ook wel fijn. Zo zie je ook nog eens wat meer van het eiland en de haventjes en weer nieuwe waterbewoners, de zeesterren. Geweldig mooi lijkt mij dat.

En dan terug op het resort waar jullie weer lekker kunnen ontspannen met live muziek.

En ja, het Engels is niet helemaal hun ding, als de muziek maar aardig klinkt. Wij kennen dat nog van"lemembel"[e-1f604]

Het was in ieder geval weer gezellig en sfeervol om jullie heen.

Liefs, Roan

• 09 November 2022 - 21:14

Annie Noordhout:

Dat is heel wat anders zo'n rustig dagje op je ligbed, na al die avontuurlijke en bezienswaardige dagen.

Maar dan wil je toch weer iets ondernemen, dan zijn die scooters geweldig je kan je makkelijk verplaatsen uitwaaien en je eigen tempo aanhouden.

En jullie hebben weer andere mooie plekjes op het eiland ontdekt, de dag afsluiten met een diner op het terras aan het water van Phu Quoc Island.

Veel liefs Ruan.

• 09 November 2022 - 21:33

Rob:

Die Vietnamese zanger heeft het denk ik opzettelijk aangepast. Want wat heeft Michael Jackson nu juist zo opvallend veranderd aan het menselijk ras? Juist, zijn gezicht! Face is dus echt beter[e-1f602].