Verrassend BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Verrassend BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Verrassend BA

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

14 Oktober 2019 | Argentinië, Buenos Aires

We hoppen vandaag weer op de bus naar La Recoleta en omgeving en passeren chique panden met daarin even zo chique winkels maar ook veel ambassades en hotels. Zelfs de bankjes op straat zijn chique chesterfield achtige exemplaren, maar dan wel van beton en om het af te maken staan in deze wijk zelfs gouden lantaarnpalen.

Af en toe stappen we uit en zo wandelen we door een van de vele groene parkjes met statige standbeelden.

Waar ook hier weer veel mensen met hun hond wandelen.

(Honden zijn hier kennelijk zeer geliefde huisdieren, want we zien er velen.)

Ook komen we weer uit op de breedste straat. En nu we nog eens goed geteld hebben is deze zelfs nog groter dan we eerst dachten. Het blijken zelfs 11 rijbanen de ene kant op en 11 rijbanen de andere kant op te zijn! Nieuwsgierig geworden steken we de hele straat over en tellen de stappen. 150 stappen in totaal om aan de overkant te komen. En gek genoeg trekt het verkeer hier vrij kalmpjes voorbij en is het gelukkig geen rennen voor je leven verhaal.

Een gek dingetje wat ons al opviel zijn de elektrische stepjes die we overal verlaten langs de kant van de weg zien staan. Je schijnt ze met behulp van een app te kunnen gebruiken als een leen-step. En als je op je bestemming aangekomen bent laat je hem simpelweg achter voor de volgende.

We slingeren weer met de bus de stad door tot aan het beroemde kunstmuseum Malba.

Tijd voor een koffiepauze en een heerlijk stuk cake in het naastgelegen tentje.

Kijkend naar de lange rij mensen voor de ingang van het museum is dat toch wel het meest kunstzinnige wat we hier doen.

Daarna volgen we de busroute langs de kust, maar de koude wind nodigt nu niet uit om uit te stappen.

Uiteindelijk stappen we wel uit bij de paarden renbaan. Als we van niets hadden geweten waren we hier zo aan voorbij gegaan, maar dankzij een goede tip van een collega wagen wij ons aan een bezoekje. Toevallig is er vandaag een race, dus dan is het wel leuk om dat eens mee te maken. En bovendien is de entree gratis zolang je niet perse op de vip tribune wilt zijn.

De paarden en jockey' s worden statig gepresenteerd aan de zijkant van de piste. De afgetrainde beesten laten vol energie zien dat ze er klaar voor zijn.

Dan starten ze een opwarm rondje waar zelfs met de rem er flink op al te zien is dat die paarden wel willen.

Vanaf de tribune zien we dan op het grote scherm dat ze in de startblokken staan en vervolgens zijn ze los en komen naar ons toe rennen.

Stampende hoeven, juigende mensen en de paarden zoeven in volle galop aan ons voorbij.

Met kort daarop gevolgd door wat gevloek her en der van mensen die blijkbaar hun geld op de verkeerde hebben ingezet.

Velen komen hier vooral om het gokken en hoewel je slechts voor een paar peso mee kunt doen, snappen wij te weinig van de puntentelling en klassementen om ons daar ook aan te wagen. Alleen kijken is al leuk genoeg.

Ook de stallen waar ze klaar staan en de baan waarin ze gepresenteerd worden zijn vrij toegankelijk en daar kan je de paarden van heel dichtbij bekijken.

Met de ene na de andere race brengen we hier de middag door totdat het tijd is om langzaamaan terug te gaan naar het hotel.

Na een borreluurtje in het hotel gaan we op zoek naar een restaurant. Al snel komen we er achter dat er veel op maandag dicht zijn, maar vinden uiteindelijk toch wat in de buurt hoewel het daar dan niet echt druk is. Maar ach, we doen het toch maar.

Hoewel wij al laat waren komen we er dan al snel achter dat het hier echt pas rond 21:00 vol stroomt en dan is het ook ineens stampvol.

Gelukkig hadden wij al besteld.

Alleen zijn we daarna enigzins verrast als de ene een enorme pizza krijgt en de ander een hele fles wijn. Met ons halve Spaans en niet wetend wat hier gebruikelijk is, is dit toch even onverwachts.

Wijn gaat hier dus per fles en niet per glas en het is kennelijk de bedoeling dat je je eten met elkaar deelt. OK, dat weten we nu dus ook weer.

Licht aangeschoten, vol en voldaan duiken we in ons kingsize bed, zo groot dat we elkaar af en toe bijna kwijt zijn, en bereiden ons voor op het volgende deel in Patagonië.

• 15 Oktober 2019 - 14:47

Angonita:

Hoi luitjes. In de paar dagen in BA hebben jullie toch veel kanten van de stad gezien o.a. dankzij de hopon hopoff bustour. En ons ook een beetje mee laten reizen. Zo leuk weer. Bizar en doodeng om een 2 x 11baans weg over te steken. Maar ook dat is jullie weer gelukt.
    Jullie Spaans wordt vanzelf beter de komende weken, waardoor bestellingen hopelijk ook wat beter overkomen.

• 15 Oktober 2019 - 15:27

Annie:

Zo dat was weer een speciale dag met veel contrasten en ongelooflijk die brede weg, dat kunnen wij ons niet voorstellen. wat zullen jullie het druk hebben met fotograferen en filmen je komt ogen tekort.
    Goede reis naar Puerto Piramides.xxx