Hinkstapsprong - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu Hinkstapsprong - Reisverslag uit Posadas, Argentinië van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

Hinkstapsprong

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

01 November 2019 | Argentinië, Posadas

We starten de dag met een ontbijtje met de Bauers. Gezellig zitten kletsen waarin wel duidelijk wordt dat hun flitslicht bezoek aan Argentinië heel anders is dan hoe wij dit geweldige land beleven.

Als de hele club vertrokken is naar het volgende film punt kunnen wij nog even in alle rust en in de hete zon relaxen in het hotel en gaan dan bijtijds naar het vliegveld om de auto in te leveren en in te checken voor onze vlucht via Buenos Aires naar Posadas.
Inmiddels, na al die vluchten, kennen we de procedure en die is over het algemeen heel makkelijk en snel. Paspoort tonen, bagage inleveren en naar de gate. Alleen met de tijden nemen ze het niet zo nauw. Vaak start het boarden veel later dan gepland, maar we hebben ook meegemaakt dat de vlucht eerder vertrok omdat alles al gereed was of dat de vluchttijd uiteindelijk korter bleek te zijn.

Maar nu is het anders. Bij het inchecken kijkt de dame achter de balie te lang en te vragend naar haar computer. Dan vraagt ze ook ons boekingsnummer en begint heen en weer te lopen. Oh, oh wat is er aan de hand?
De vlucht naar Buenos Aires, zoals wij hem gepland hadden is gecancelled. Help!
Maar geen paniek, beloofd de dame. We gaan het voor jullie regelen.
Haar baas komt er ook nog bij en belooft ons dat we nog op een vlucht naar Mendoza mee kunnen en daarvandaan naar Buenos Aires om dan alsnog onze aansluiting op de vlucht naar Posadas te halen. Een onlogische omweg, maar wij zijn allang blij dat ze het zo regelen.
En we hebben nu het voordeel dat ook de vlucht naar Mendoze te laat vertrekt, waardoor wij hem nog kunnen halen.

Ach, alsof we nog niet genoeg vliegen tijdens deze reis. Dit kan er ook nog wel bij. En bovendien zijn we dan toch ook nog, heel even, in Mendoza geweest.
Het blijft nog wel even spannend of alle vluchten op elkaar aan zullen sluiten en dan ook nog of de bagage mee komt.
Op ieder vliegveld houden we vanuit het raampje de bagage angstvallig in de gaten of het wel in ons toestel wordt geladen. Maar dan ziet Richard zijn tas ineens op een karretje verdwijnen....
Gelukkig komt er kort daarna een mannetje met de tas aan sjouwen. Pfff, was het bijna mis gegaan. Maar gelukkig gaat ie toch nog in het juiste vliegtuig mee.

Zo komen we dan uiteindelijk via 3 vluchten, met een giga omweg en een lange reisdag aan in Posadas. Een tropische, klamme warmte valt als een deken over ons heen. Inmiddels is het donker, dus zien we weinig van deze stad. Maar ach, het is alleen voor de overnachting.
We besparen ons de moeite om weer op zoek te gaan naar een restaurant en blijven in het hotel.
Daar dachten we er goed aan te doen om een borrelplank en friet te bestellen in plaats van een hele maaltijd, maar mijn god..dit was ook alweer veels te veel voor ons twee.

Wij hebben onze zinnen weer gezet op een bestemming hier in Argentinië die nogal lastig te bereiken is, dat is waarschijnlijk dan ook de reden dat er nog vrij weinig toeristen komen, dus ach dan moet je er wat voor over hebben. En dat betekent ook dat we morgenochtend worden opgehaald en nog een paar uur in de auto zitten. Maar hopelijk is dat alles het wel waard.

• 02 November 2019 - 14:59

Angonita. :

Na een ontspannend begin van de dag werd het dus toch nog een spannende verloop van de dag. Gelukkig is het ook in Argentinie mogelijk, met behulp van aardige mensen, om het een en ander aan te passen. En konden de hoofden op het geplande kussen tot rust komen.
    Aan eten geen gebrek in ieder geval en ziet er ok nog eens smakelijk uit.
    Nu lekker ontspannen in Ibera Lodge.
    Liefs, Roan

• 02 November 2019 - 19:54

Rob:

Dat is wel een luxe probleem daar zeg. Teveel (vlees) eten! Maar ik hoor jullie niet over de beroemde chimichurri saus. En gegrilde kip is zeker te eenvoudig voor verwende wereldreizigers?
    Misschien alvast nieuwe uniformkleding bestellen in een grotere maat? Of gaan jullie komende week nog veel calorieën uitzweten in het warmste deel van Argentinië? Groetjes van de andere Roan :)