We kunnen niet wachten - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu We kunnen niet wachten - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Richard&Natascha - WaarBenJij.nu

We kunnen niet wachten

Blijf op de hoogte en volg Richard&Natascha

27 November 2023 | Verenigde Staten, Atlanta

Tsja, je moet er wat voor over hebben om het koude Nederland te verruilen voor de ver weg gelegen tropische stranden en jungle van Belize.

Het zat ons vandaag allemaal niet mee. Ons geduld werd aardig op de proef gesteld en hoewel een lange vlucht onvermijdelijk is, is het wachten niet onze sterkste kant.

File in de auto naar Schiphol, file in de rij voor de handbagage controle, file bij de paspoortcontrole. En als ik er dan eindelijk door heen ben kijk ik verward om mij heen waar Richard blijft. Die heeft dus extra pech want het poortje werkt ineens niet meer. In de rij aansluiten voor het volgende poortje en nog meer geduld hebben is dan de enige optie.

Maar ook ik kom nog aan de beurt, want precies mij pikken ze er voor de slurf nog even uit om mijn tas en kleding aan een grondig drugs onderzoek te onderwerpen.

Maar hè, hè daar zitten we dan eindelijk in het vliegtuig en rollen we over de Polderbaan (ook niet bepaald de snelste route omhoog als je het mij vraagt)

En dan zit het ook daar nog even tegen omdat de remmen door het taxiën te warm zijn geworden. Ze moeten de remmen eerst nog laten afkoelen voordat we dan eindelijk de lucht in kunnen. (Hoezo?? De komende tig kilometer hebben we die remmen toch niet nodig?)

Gaan met dat ding.

De vlucht gaat gelukkig voor ons gevoel best snel voorbij. De 10 uur komen we goed door met wat films en korte slaapjes.

Maar dan.... aangekomen op Atlanta USA wordt ons geduld wederom op de proef gesteld bij de lange rij voor de paspoortcontrole.

Als we ook dat hebben doorstaan staan we eindelijk buiten.... En wat is het koud!! Ongewoon koud zoals we van de locals horen. Daar zijn we niet bepaald op gekleed en zo wordt het wachten op de shuttlebus naar het hotel er ook niet beter op.

Maar ach, je moet er wat voor over hebben. En hier zitten we dan in een hotel dicht bij het vliegveld van Atlanta. Net een hamburger gegeten en nu nog met een Budweiser biertje aan de bar en American Football op de tv. Even de Amerikaanse sfeer proeven voordat we gaan slapen en ons klaar maken voor de vervolg reis naar onze eindbestemming..... Belize, strand, tropische warmte..... We kunnen niet wachten!!

• 28 November 2023 - 13:48

Angonita:

Nou, jullie geduld is wel op de proef genomen. Niet bepaald normaal hoe alles tegen zat. En dan ook nog maar even de tas controle. En ja, Atlanta is qua weer ook nog een beproeving, maar gelukkig kunnen jullie in Belize even bijkomen en opwarmen. Daar wacht vast een mooie en warme rondreis.

We kijken alweer uit naar jullie mooie reisverhalen.

Heel veel plezier, ontspanning en vooral samen genieten.

Liefs, Roan [e-1f618][e-1f31e]

• 28 November 2023 - 16:51

Annie Noordhout:

Zo dat ging anders dan jullie verwacht hadden maar uiteindelijk als de bestemming bereikt is, dan gaat het genieten beginnen.

De omgeving verkennen zowel op het land als in het water, veel snorkel plezier.

Liefs Ruan[e-1f618]